مقالات آرشیو خبر ها
یوونتوس 17-2016 و تازه واردی به نام ایگوایین

یوونتوس 17-2016 و تازه واردی به نام ایگوایین

 مروری کوتاه بر روی سایت رسمی شان، نشان از افزایش سلطه ی یوونتوس بر روی رقیبانش در سری آ دارد و در همین حین می توان فهمید که اکنون باید تلاش هایشان را برای موفقیت در لیگ قهرمانان جدی گرفت.

 

باشگاه فوتبال یوونتوس حق خرید 90 میلیونی گونزالو ایگوایین را پرداخت کرد.

 

این جمله آشکار می کند که بازیکن با قراردادی پنج ساله با باشگاه به توافق رسیده است.

 

قرارداد پیش از رسمی شدن تا یک هفته در رسانه ها مورد بحث بود و هواداران یوونتوس از این انتقال خوشحال شدند. تعداد زیادی از آنها در فرودگاه تورین و استادویم به بازیکن جدیدشان خوش آمد گفتنه و با صدای بلند تشویقش کردند تا بالاخره او رسید و با آنها ملاقات کرد.

 

لحظه ای که هواداران جدیدت را برای اولین بار می بینی. #خوش_آمدی_پیپتا #تا_آخر #زنده_باد_یوونتوس (توئیت باشگاه یوونتوس، 27 جولای 2016)

 

هرچند ابن خبر در باشگاه سابقش با استقبال کمتری روبرو شد. آئورلیو دی لارنتیس مالک و رئیس باشگاه ناپولی با حسی دوگانه از این موضوع سخن گفت:

 

نیم ساعت بعد از اینکه اطلاع پیدا کردیم یوونتوس علاقه به پرداخت این مبلغ دارد، شروع به برنامه ریزی برای آینده کردیم. از همان لحظه ای که اولین حملات از دهان برادر (و مدیر برنامه های) ایگوایین خارج شد فهمیدیم که باید به دنبال مهاجم جدید باشیم. اما ما جداً از او انتظار نداشتیم که اینجا را ترک کند، و سه سال خود در ناپل را به فراموشی بسپرد. بعضیا می گن که بزرگنماییه اگه اسمشو خیانت بذاریم، اما من اینطور فکر نمی کنم. در این انتقال معنای کامل خیانت نهفته، که با ناسپاسی همراهه.

 

این تنها یک مشکل جانبی برای یوونتوس است، زیرا که نگرانی اصلی توانایی ایگوایین برای هماهنگی سریعش با شرایط جدیدش است. سرمربی یووه برای رسیدن به هدف های اصلیشان نیاز به این دارد که ملی پوش آرژانتینی در کمترین زمان یا اتفاق ممکن به ترکیب یازده نفر برسد.

 

ترکیب همیشگی مربی در فصل گذشته 3‐5‐2 بوده است که بخشی از دلیل سلطه پایدار پنج ساله ی بانوی پیر در طی پنج سال اخیر بوده است، اما این به آن معنی است که ایگوایین باید خود را برای بازی در کنار یک مهاجم آماده کند.

 

 

 

در رئال مادرید، ناپولی و حتی تیم ملی اش او به بازی به عنوان نوک خط آتش در ترکیب 4‐3‐3 خو گرفته است و یک تجربه ناموفق (در سیستمی دیگر) در فصل گذشته به یک ضرر بزرگ تبدیل شد.

 

مائوریتزیو ساری که از امپولی آمده بود تلاش کرد ترکیب 4‐3‐1‐2 که برایش در توسکانی موفقیت آمیز بود را با استفاده از کایخون و اینسینیه در گوشه ها و ایگوایین در وسط پیاده کند.

 

و یک فاجعه بود. ناپولی تنها دو امتیاز از سه بازی گرفت، در همان حین که بازیکنان تلاش می کردند تا خود را با تغییرات وفق دهند، شش گل دریافت کردند و بی نظم نشان می دادند. البته با وجود اینکه تیم به زحمت افتاده بود، این سیستم برای ایگوایین مشکلی ایجاد نکرد، او در این ترکیب چهار گل زد تا فصل رکورد زنی اش تا شروع کند.

 

اینجا، اکنون ما می توانیم روحی متفاوت داشته باشیم. (توئیت ساندرو ― اسکا، 26 جولای 2016)

 

ساری به ترکیب سه مهاجمه برگشت و مهاجم نیز به درخشش اش ادامه داد، و فصل 2015/2016 را با یک رکورد انفرادی در سری آ بخاطر بثمر رساندن 36 گل در 35 حضور به پایان برد.

 

آلگری امیدوار است تا پیشرفت او را در کنار هم تیمی آرژانتینی اش پائولو دیبالا ببیند، و ایگوایین بعد از اتمام تست پزشکی اش کوتاه به اسکای ایتالیا گفت که پیش از این با هموطن خود صحبت کرده است:

 

من قبل از اینکه به اینجا بیایم او را از تیم ملی میشناختم. ما دوست هستیم و خوشحالم که اینجا در کنار او هستم. او به من گفت که یووه تیم و خانواده ای بزرگ است و اینجا برایم دلچسب خواهد بود. مرسی که به دیدن من آمدی و امیدوارم امسال کارهای بزرگی را انجام دهیم.

 

با 21 گل و 10 پاس گل، دیبالا به خوبی خود را با انتقالش از پالرمو در تابستان گذشته وفق داده است، حتی موقعی که از او خواسته شد نقشی بیشتر از قبل داشته باشد.

 

 

و در تایید این حرف می توان گفت که رکورد 19 گل او تنها از ایگوایین کمتر بود و زوج آنها با هم چشم انداز زیبایی خواهد داشت. دیبالا جلوتر از سایر بازیکنان یوونتوس با همکاری در 73 موقعیت گل نشان داده که می تواند نیروی بسیار خلاقی باشد.

 

و کسی بهتر از ایگوایین برای استفاده از این موقعیت ها وجود ندارد، کسی که تمام فصل 2015/2016 اش یک کلاس درس در مبحث تمام کنندگی بود. بر طبق آمار هو اسکورد دات کام، او در سری آ را با 5.2 شوت در هر دیدار پیشتازی می کرد، متوسطی که 1.6 بیشتر از هر بازیکن دیگری بود.

 

 

و همانطور که آمار می گوید او این موقعیت ها را هدر نداد. عدد تأثیر برانگیر 58 درصدی از شوت هایش به گل تبدیل شد و به طور مداوم دروازه بان های تیم های حریف را مشغول نگه می داشت.

 

اما یوونتوس در فصل 2016/17 حتی بیشتر از این از ایگوایین انتظار دارد. بیانکونری اکنون اندکی از تمایلش برای موفقیت در لیگ قهرمانان پرده برداشت و این سرمایه گذاری بزرگ به عنوان قدم بعدی آنها برای بازگشت به قله دیده خواهد شد.

 

ایگوایین در 10 حضورش در لیگ قهرمانان بطور مستقیم در 9 گل تاثیر مستقیم داشته است. (5 گل، 4 پاس گل) . هدف. #روز_ایگوایین. (توئیت اوپتا ― پائولو، 27 جولای 2016)

 

ساری در رقابت های لیگ اروپای فصل گذشته به ستاره اش استراحت داد، با این حال ایگوایین در مسابقات برتر یوفا یک رکورد قاطعانه از خود به جا گذاشت. همانطور که توئیت اوپتا در بالا توضیح داد، در 10 بازی خود در 9 گل تاثیر داشته و در مجموع 13 گل در کل دوران حضوررش در لیگ قهرمانان بثمر رسانده است.

 

بر طبق آمار ترانسفر مارکت، او به طور متوسط در هر 230 دقیقه یک گل در این رقابت ها به ثمر رسانده، رکوردی که نیاز بهبودش دارد اگر میخواد بیانکونری را به جامی که آرزویش را دارند برساند.

 

گونزالو پس از رسمی شدن انتقالش به اسکای گفت:

 

از حضور در اینجا خوشحالم و امیدوارم فصلی فوق العاده پیش رو داشته باشیم. تیمی داریم که قادر به انجام این کار است، باشگاهی بزرگ داریم و امیدواریم هواداران را خوشحال کنیم. چمپیونز لیگ؟

 

ایگوایین ادامه داد:

 

امیدوارم، مساله مهم اکنون این است که تلاش کنیم و خونسرد باشیم، تا در بهترین شکل ممکن به اول فصل برسیم.

 

که این جمله یادگیری سیستم انتخابی آلگری در سریعترین زمان ممکن را هم شامل می شود، به همان حد که اکنون از اِل پیپیتا انتظار می رود تا بانوی پیر بزرگ ایتالیا را در رسیدن به هدف نهایی خود یاری کند.

 

برگرفته از مقاله آدام دیگبی، بلیچرریپورت دات کام


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سینا گران
سینا گران«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: